Bursa’da doğan sanatçı, 1992-95 yılları arasında Bursa Halk Eğitimi Merkezi’nde El Sanatları öğretmenliği yapmıştır. İstanbul’un sanat ortamına geldikten sonra seramik sanatçısı İlgi Adalan ile seramik çalışmalarına başlayan Aynur Önürmen, seramik sanatçısı Ayten Turanlı ile de üç yıl seramik çalışmıştır. 2007 yılından itibaren de heykel çalışmalarına yönelmiş ve heykeltraş Ebru Yılmaz ve heykeltraş Kaloshi’den heykel dersleri alarak heykel çalışmaları için temel alt yapısını oluşturmuştur.
Sanatçının ilk yaptığı çalışmalardan son yaptığı soyut heykellerine kadar yalın bir dil göze çarpar. Baştan beri heykellerini kurgularken form anlayışında parçadan bütüne giden soyut bir dilin egemen olduğu görülür. Bu anlayışı farklı malzemeleri, özellikle süngeri kullandığı son çalışmalarında iyice belirginleşir. Bu sünger formları ya atık malzemelerden hazır bulduğu haliyle yapıtlarında kullanır ya da keserek yeni formlar elde eder. Bu tavır onu bir yanıyla Atık Sanatı’na yaklaştırır. Özellikle süngeri, çalışmalarının merkezine alacak kadar geliştirmiş, sünger heykellerine renk unsurunu da katarak yeni plastik etkiler yakalamaya çalışmıştır.
Aynur Önürmen’in yapıtları kendini üretir ve yeni formların doğmasına imkan verir. Bu heykellerin, bizi tatmin eden bir dinamizmi olduğu ve güçlü bir estetik duygusu taşıdığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Kübist heykellerden, Minimalizm’e, oradan Dekonstrüktivizm’e kadar modern heykel sanatından etkilenen sanatçının işleri bütüncül bir etkiye sahiptir.